Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego ogłosił przetarg na realizację przewozów kolejowych w rozkładzie 2014/15 na części linii kolejowych w województwie. Linię Malbork-granica województwa-Grudziądz ponownie włączono do jednego pakietu razem z liniami zelektryfikowanymi.
Powtórzyła się zatem sytuacja sprzed roku, kiedy to trasę Malbork-granica województwa/Grudziądz również połączono z liniami zelektryfikowanymi w ramach jednego zadania przetargowego, choć wcześniej przez kilka lat stanowiła ona oddzielny pakiet. Taka sytuacja de facto wyeliminowała wówczas z przetargu Arrivę (linię Malbork-Grudziądz od grudnia 2013 r. ponownie obsługują Przewozy Regionalne).
Teraz, w ogłoszonym wczoraj przetargu, połączono w ramach jednego zadania niezelektryfikowaną trasę Malbork-granica woj./Grudziądz z następującymi zadaniami dotyczącymi obsługi tras zelektryfikowanych:
-
Pociągi regionalne: Gdynia – Tczew – Smętowo/gr. Województwa; Gdynia – Tczew – Malbork – gr. województwa – Elbląg/Olsztyn; Malbork – granica województwa – (Iława) w okresie 14-31.12.2014;
-
Pociągi międzyregionalne: 1 para pociągów pociąg relacji Gdynia-Bydgoszcz, 5 par pociągów relacji Gdynia-Elbląg, 1 pociąg relacji Gdynia – Olsztyn, 1 para pociągów relacji Olsztyn-Gdynia.
Osobnym zadaniem przetargowym będzie obsługa „stykowych” odcinków niezelektryfikowanych, na liniach 215 Czersk-Szlachta – gr. województw (Laskowice Pom./Wierzchucin) oraz 208 Chojnice – Silno – gr. województw (Tuchola).
Dlaczego władze woj. pomorskiego ponownie połączyły niezelektryfikowaną linię Malbork-Grudziądz z trasami zelektryfikowanymi? Przed rokiem – gdy Arriva bezskutecznie dążyła do zmiany zapisów przetargowych – tłumaczono to, że dbałością o spójność komunikacyjną województwa. Termin składania ofert w tym przetargu mija 27 sierpnia.
W ogłoszeniu o przetargu poinformowano również, że począwszy od 1 stycznia 2015 r. Województwo pomorskie przejmuje od woj. warmińsko-mazurskiego organizowanie przewozów na odcinku linii nr 204 na odcinku od granic województw do Elbląga (za wyjątkiem jednej pary pociągów Elbląg – Malbork – Elbląg). Jednocześnie od nowego roku Woj. Pomorskie przekazuje do Woj. Warmińsko – Mazurskiego organizowanie publicznego transportu zbiorowego na odcinku linii kolejowej nr 9 od granicy województw do Malborka. Województwa podzielą się także od nowego roku organizacją pociągów Gdynia-Olsztyn w sposób następujący: jedną parę na całym przebiegu organizować będzie woj. pomorskie, drugą – na całym przebiegu woj. warmińsko-mazurskie.